Nytt år men inga nya möjligheter

Ungefär två veckor av det nya året har passerat och jag är fortfarande singel, arbetslös och bor hemma. Jag försöker fortfarande fixa mitt körkort och jag vet fortfarande inte om jag går rätt linje. Mitt hår har blivit långt och mina naglar korta och sönderbitna.

Glittret från nyårsaftons fyrverkerier har inte fallit ner och förgyllt mitt liv eller mitt nya år, istället har det samlats på botten av ett hav i en liten mussla som inte vill öppnas. Hur jag än gör så vill inte musslan öppnas, jag vrider och vänder, använder knivar och hammare men ingenting hjälper. Vartenda lilla försök till en ny möjlighet, en ny öppning blir åter en sluten mussla, en återvändsgränd.

Så vad gör jag för fel? försöker jag för mycket? ser jag inte öppningen till musslan och pärlorna och glittret? Eller ska jag bara ge upp? och bli en mussla själv. Men min mussla skulle inte ha något glitter eller några pärlor, den skulle vara rutten och oätlig och ligga längst ner på havets botten. Människor skulle bli magsjuka om dom åt en mussla som  mig.

Men kanske om jag låg där nere tillräckligt länge så kunde kanske ett litet sandkorn komma in och bli en pärla, vi får väl se, men jag tänker inte hoppas för mycket.

Toodles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0