Tankeflöde

Jag önskar ibland att jag hade en liten maskin fäst vid mitt huvud som laddade upp alla mina tankar här, för ibland så kommer jag på något men så försvinner det in bland andra viktigare saker. Men ni skulle kanske inte vilja veta allt jag tänker och tycker, ni skulle kanske tycka att jag var jättetråkig. För människor är ju faktiskt olika, vi tänker och tycker olika, så det är inte konstigt att det blir krig ibland. Vi är olika på en och samma planet, på en och samma plats. Många människor tycker att dom har rätt medan andra tycker att dom har fel,vi tycker att vi har rätt till att ha vår rätt och åsikt och alla vill höras och synas, vissa mer än andra. Jag gillar inte orden rätt och fel, vem hittade på dom? vem bestämde att det mesta av våra liv skulle cirkulera kring dom två orden?

När man var liten fick man höra, nej! nu gör du fel! eller, ja! nu gör du rätt! sen dess har man fått lära sig ordens betydelser och allt man gör och tycker och tänker blir antingen rätt eller fel. Politiker gör rätt eller fel, människor blir stämplade som rätt eller fel och tankar, dessa två ord har stor kraft, för dom har följt med oss ända sen barnsben och präglat oss. Jag tycker att vi ska ta ner dessa två ord från himlen, dessa två livets måttstockar och tar ner dom på jorden, ser på dom och sen låta dom vara det dom är, två ord bland en massa andra ord. 

För det finns olika ord och olika människor, och två ord har inte rätt att leka domare, precis som en person inte har rätt till det. Detta är bara en av mina många tankar, förut idag så ploppade meningen, livet enligt en badanka upp i min lilla hjärna, jag funderande på om det skulle kunna vara en titel på en bok eller roman, jag googlade det, men fick inget vettigt svar från Google, så finns det någon som skulle vilja skriva något med titeln, livet enligt en badanka? om inte, så kan jag nog göra det själv.

Så här skulle  jag se ut om jag var en badanka


Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0