Uppvaknandet

Man kan vakna på morgonen av att solen sticker en i ögonen eller av att telefonen ringer, eller av att familjens stora gula hund står och piper en i örat redo att lyfta på benet och kissa på en i ren desperation. Fast nu gjorde han inte det utan efter att ha väckt mig gick han tillbaka till sitt hörn av soffan och la sig där, nöjd och belåten över att ha väckt mig.

Men det finns flera sätt som man kan vakna på, och nu menar jag inte bara fysiskt utan även psykiskt. Jag fick ett sådant uppvaknande när jag var ute på landet med mamma och malte (familjens stora gula hund). Vi var själva där och kunde prata fritt om allt mellan himmel och jord. Vi började prata om min framtid, eftersom att min plats på lärarutbildningen på uppsalas universitet hade försvunnit och istället blev det media i stockholm eller media och journalistik om jag har tur. Mamma var orolig och tänkte hur ska det gå nu? du kommer kanske inte få något fast jobb efter din utbildning och pengar! du kommer att behöva leva fattigt!

Det där med pengar var något nytt för mig, jag hade bara tänkt på själva utbildningen och jobben som skulle komma efter, jag hade inte tänkt på tiden där emellan, att jag skulle behöva ta hand om mig själv då också. På något magiskt vis hade detta passerat förbi min lilla hjärna som var fylld av journalist drömmar och små lägenheter med öppna fönster och vindpustar som fladdrar till gardinerna, och där skulle jag sitta vid fönstret med min dator och titta ut och få idéer om kommande artiklar.

Men se där! allt försvann när pengarna kom in i bilden, hur fan ska jag få råd med min lilla lägenhet och mat och kläder och hårband! fast jag tror inte att jag kommer behöva fler hårband XD Jag måste skaffa ett jobb och ta lån och tänk om jag inte kommer in, då måste jag verkligen skaffa ett jobb. Så gott folk om ni har några jobb i en liten låda eller i strumplådan så skicka dom gärna till mig och hjälp mig med att nå min dröm, en lägenhet skulle också sitta fint!

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0