Alla hjärtans dag

Jag tog på mig mina finaste trosor, inte för att jag trodde att det skulle bli något, men jag ville ändå vara fin. Mamma hade köpt dom i Dublin och dom är det finaste jag har i underklädeslådan. Jag gick upp tidigt, redan vid 8 för att hinna skriva så mycket som möjligt innan du kom besök. Hemtenta, vem kom på det egentligen? och sen hemtenta i filmvetenskap, varför går jag filmvetenskap? det är inte ens kul.

Jag vet att jag hörde av mig lite sent igår kväll,men jag tänkte, han är ju alltid uppe sent så han hinner nog se det. Men på morgonen hade du inte svarat, jag tänkte att dina pengar på mobilen var kanske slut så jag kollade facebook, ingenting där heller. Jag läste lite i mina kursböcker, åt frukost, gjorde mig i ordning och så, efter det? fortfarande inget svar.

Då bestämde jag mig för att du inte skulle komma, att du glömt bort eller struntat i mig, men jag är van. Jag tror inte att det finns några bra killar i Stockholm, därför ska jag köpa en mops. Jag vet att dom är utrotningshotade, men det är bra killar i stockholm också. En mops är både söt och lojal, och visst en kille kan vara söt men aldrig lojal.

Det blev inte så mycket skrivande på min tenta, jag satt mest och deppade, jag borde ha varit beredd på det, men det var jag inte. När halva förmiddagen gått och jag hade bara skrivit en halv A4a så bestämde jag mig för att åka in till Solna centrum och skämma bort mig själv. Jag gick in på body shop och köpte deras choklad body lotion och läppbalsam. Sen var jag så känslomässigt ostabil att jag blev medlem och betalade 100kr extra för det, men man fick en film och en liten mascara så jag kunde inte låta bli. Efter det köpte jag chokladmousse och vitchoklad och fina tulpaner till mamma.

Jag fick filmen chocolat och en massa annat fint :D

När jag kom hem var jag sjukt lycklig! men sen blev jag deppig igen, skrev typ 3 rader på tentan. Sen bestämde jag mig för att börja städa köket och göra chokladmousse till mamma och mig. Mamma kom hem och blev glad över blommorna, vit åt middag och sen tittade vi på våra beverly hills fruar och åt chokladmousse, Mamma är världens bästa valentine, bättre än någon kille någonsin! Hon sa också att hennes intuition sa till henne att jag skulle hitta någon snart, och jag hoppas hon menar en billig mops och inte en utrotningshotad kille.



Nästa år ser kanske min valentine ut såhär!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: Petra

Åhh Ida!

Trist vännen.

Men ja mammor e bäst så e de!

Jag vill oxå ha en Mops! Dom e ju så underbara.

Min ska heta Åke! ha ha dom ska ha sådana namn så e de bara. Träffade en sådan han hette bosse. =)

Saknar er!

Kramar på er

2012-02-15 @ 20:57:16
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Ida

Åke var ett bra namn! ska du ha en beige eller en svart?

Jag tror min ska heta Tord :)

Vi saknar er med!

Kram Kram

2012-02-18 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0