Allmänbildande fredagsmys

Ikväll har varit en väldigt allmänbildande kväll, speciellt för min mamma. vi har försökt att lära henne säga ja som en norrlänning, ni vet det är lilla ljudet som dem gör istället för att säga ja. Det låter ungefär såhär, cho! men när mamma skulle göra det lät mer som en missbildad vissling.

Sen så har vi tittat på, på spåret och det är väldigt allmänbildande och underhållande, jag kan rekomendera Antikrundan också för er som vill bli lite mer allmänbildade :D Men men, de var i London och de tävlande fick frågan, i vilka flera länder ligger 0 meridianen? Micke, mammas kille sa Island och Portugal, men det rätta svaren var Frankrike och Spanien. Mamma som hade varit väldigt tyst frågade sen, vad är meridianen för något? jag och Micke skrattade långt och länge om detta och Micke sa att det var mitten, nollpunkten och då svarade mamma att hon brukade slå igen boken och trodde att det var 0 meridianen. Jag tittade frågande på mamma och undrade om hon hade blivit helt galen och frågade vilken bok? varpå hon svarade, kartboken! Vi alla skrattade långt och länge om detta XD

Nu har jag tvättat håret och ska göra ett experiment. Jag har ju klippt lugg och brukar alltid föna den och platta den när jag har tvättat håret, men nu ska jag låta den lufttorka, så den kommer säkert se ganska rolig ut imorgon. Om den ser riktigt rolig ut kommer jag nog ta en bild på den :D

Hoppas att ni alla har det lika trevligt och skojigt som jag denna fredagskväll, om inte så hoppas jag att min lilla blogg kan pigga upp er en smula. Eller som min bror sa om min blogg design, den är vidrig! och vissa av er håller kanske med honom om detta, men det tror jag inte :P

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0