Vardagsdramatik på hög nivå

Jag älskar när det är snökaos i Stockholm, hela världen blir snurrig och folk är konstigare än vanligt. Dem trycker in sig på tåg som redan är fulla och jag tittar på och förundras över hur den mänskliga hjärnan bara kan tappa allt sitt förnuft för att få plats på ett tåg. Själv så står jag lugnt och stilla och fryser häcken av mig och hoppar på nästa tåg som inte är lika fullt, men det är värt det, att frysa häcken av sig :D

Så när jag äntligen kom fram till skolan hade första lektionen precis slutat, men läraren tyckte synd om mig så jag fick närvaro ändå. Sen hade vi svenska och vi få som var där, typ 7 Pers fick våra cv:n och personliga brev tillbaka, det va bra för jag skulle söka jobb idag, det gick åt helvete.

vi åt lunch i skolan och sen åkte jag hem och började jobba med mitt CV och mitt personliga brev. Mamma kom hem och hjälpte mig, sedan drog jag på mig kläderna för att möta min nya framtid på äldreboendet i Frösunda. Men tji på mig, jag gick dit pratade med chefen och var så söt och proffsig men det var fullt och hon ville inte ens ha mitt CV, så jag fick vackert gå tillbaka hem i snöstormen. Men hon såg ut som ett troll och ville säkert inte anställa någon som såg bättre ut än henne :P

Så nu har jag varit och handlat en massa snask med mamma och jag kommer ingenstans, för pendeltågen är försenade och bussarna går lite då och då, så det känns som att det är bäst att stanna hemma om man vill komma hem sen......egentligen skulle jag inte ha något emot att inte komma hem :P men att vara fast i kylan låter inte så lockande, så jag stannar hemma. Men imorgon ska jag shoppa och det ser jag verkligen fram emot :D

auf wiedersehen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0