Midsommarflickorna <3

Vi träffades på centralen klockan 18:30 båda var uppspelta och prata i munnen på varandra. Vi gick till pressbyrån och handla godis och dricka, sedan satte vi oss på tåget och pratade non stop tills tåget började åka.

Jag och elin var på väg till dalarna och min mammas och hennes killes landställe. Vi  skulle fira midsommar där  och hade inte så stora förväntningar men lite hade vi. Tågresan till söderbärke tog två timmar. Efter att tåget hade startat pratade vi lite till, sen satt vi tysta och var i våra egna små världar medan tåget rullade vidare förbi små byar med stora hus och stora gröna vidder. Vi bytte tåg i västerås och jag roade elin med att berätta om alla mina missöden som jag hade gjort i bildämnena under gymnasietiden, det var ganska många och vi skrattade nästan hela vägen till söderbärke.

Elin gick och kissade i en buske vid den lilla stationen medan vi väntade på mamma som skulle hämta upp oss. Mamma kom efter tio minuter och var glad som vanligt, hon sa att hon hade många uppgifter till oss och satte oss i arbete så fort vi kom fram. Vi skrubbade potatis så det yrde och vi låg inte i våra sängar förens vid halv ett på natten.

Midsommarafton!
Vi gick upp tidigt för att gå den årliga tipsrundan, mamma hade aldrig gått den men micke hade gått den förra året och glömt säga till oss att man inte behövde vara där klockan 10 på morgonen XD
Vi var där först och började gå runt, jag och elin tyckte att vuxenfrågorna var svåra men vi kunde barnfrågorna. Så vi kom på ett system, att rätt svar på barnfrågorna borde vara rätt svar på vuxenfrågorna, så att det skulle bli lättare att rätta sen. Så vi kryssade för rätt svar på barnfrågorna på vuxenfrågorna.

Sedan kom våra gäster, Mia, micke och karla, Mammas bästa väninna och hennes micke och deras lilla dotter Karla. Vi åt lunch och jag och elin shottade snaps XD sedan drog vi iväg in till byn för att dansa runt midsommarstången.  Mamma hade sagt till mig och elin förut att det säkert skulle finnas snygga killar där, så vi gjorde oss lite extra snygga. Men det var onödigt, för där fanns det bara barnfamiljer, killar i 13-15 års åldern eller dräggiga killar. Men vi gick runt där och fnittrade och försökte hitta någon snygging ändå, tills sist gav vi upp och åkte traktor med karla och drog snöre i fiskdamen.

Efter detta åkte vi hem, men stannade till vid prisutdelningen för tipsrundan. Jag och elin hade döpt oss till midsommarflickorna, men när vi stod där började vi ångra oss och började skämmas, så vi sprang till bilen och gömde oss i den. Efter en evighet kom mamma och dem tillbaka och sagt att vi förlorat, vårat system hade inte fungerat. Vi alla skrattade bara åt det och skulle köra hem, när en tant stoppar oss och säger att eftersom att vi förlorade så måste vi ordna tipsrundan nästa år! Skandal! katastrof! nu hade vi förstört mammas och mickes nästa midsommar! Jag och elin kom på 12 barnfrågor medan de vuxna laga mat och efter lite vin och mat var katastrofen bortglömd och vi spelade TP och hade det trevligt.

Mitt i allt det trevliga kom jag och elin på att vi måste plocka blommor, så mamma sa att vi borde gå bort till ödehuset för där finns det många blommor. Elin som är mycket modigare än mig när det gäller sådant tyckte att det var en jättebra ide. Så vi gick till ödehuset och elin gick runt och tittade i alla fönster och drog i alla dörrar medan jag och malte stod i mitten av ägorna och tittade oroligt på. När elin hade tittat klart på allt började vi plocka våra sju blommor under tystnad. Vi gick runt i skogen och plockade sju olika blommor på sju olika ställen.

När vi kom hem gick vi alla och la oss. Elin hade glömt att lägga sina blommor under kudden, så vi fick lysa med ficklampan så att hon kunde hitta dem. Sedan sov hela huset. Jag drömde om en massa killar, så jag vet inte vem som är min drömprins :( men elin minns inte om hon drömde om någon :P

Mia, micke och karla körde hem oss och nu ska jag äta något och sen ikväll blir det fest!

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0