Framtiden=ovissheten

Jag följde med mamma till landet för att ha lite semester, jag tänkte att jag behövde det för att vila upp mig inför nästa vecka. För imorgon ska jag jobba och sen jobbar jag alla dagar förutom torsdag.

Men som min kära far sa när jag pratade med honom i telefon för några veckor sedan så sa han att jag verkade förvirrad och det har jag varit ett tag nu, så jag tänkte att en helg ute på landsbygden skulle nog funka bra mot förvirringen. Jag tog med mig min dagbok och pratade mycket med mamma om mitt liv och min framtid, jag skrev och funderade och jag kom inte fram till så mycket.

Men det är nog bra, för man kan inte planera allt och man kan inte veta allt i förväg, så därför måste man förberedda sig för det värsta men hoppas på det bästa.

När det gäller min framtid så har jag två val, journalist eller grundskolelärare, dom två vägarna har jag valt ut själv och nu är det dags att välja. Visst kan jag välja båda, men det är nog lättast om jag väljer en.

Jag känner mig lite som ett höstlöv som precis har fallit från sitt träd, ska jag falla långsamt ner till marken och vara nöjd med det, eller ska jag låta vinden leka med mig tills jag tröttnar, för alla löv faller ju ner till marken någon gång det gäller bara att bestämma sig när.


Toodles

Kommentarer
Postat av: hellee

hej sötis!

jag har insett att saker inte alltid blir som man har tänkt sig...

trots det så tror jag ändå alltid på att det finns någon mening med allt som sker, alla val man gör. för stunden kan det verka helt orimligt... men efter en tid så inser man att åh fan! det var därför det blev sådär.. najs!



puss!

2011-07-18 @ 02:12:45
URL: http://highwaytohelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0