Snurr Snurr i Stockholms stad

Jag kom in på den utbildningen som jag ville, det gick ett lyckorus genom min kropp när dom ropade upp mitt namn. Sen blev det tyst som om jag hade haft en fiskskål runt huvudet och jag hörde inte att jag sa ja. Jag gick hela dagen och frågade Dal om jag hade sagt ja. Stressen och lyckan över att jag kommit in blandades med paniken över om jag sa ja eller inte, adrenalinet pumpade och det kliade i fingrarna på mig, för att jag ville hem och kolla om jag kommit in. Jag ringde expeditionen men den var stängd för dagen, i ren panik skickade jag ett mail till mig och frågade helt ärligt om jag hade sagt ja och blivit antagen. Mamma kom hem och vart helt hysterisk över att jag inte var säker på om jag sagt ja eller inte och jag blev bara gråtfärdig av det hela. Mamma ringde dal och frågade om jag verkligen hade sagt ja och det hade jag sa hon, (hon hade inte haft någon fiskskål på huvudet). Efter detta trauma skulle jag ut med dal och hennes vänner och fira.

Jag ville att vi skulle dra till DAAM och det gjorde vi men där var det dött som i graven ( gå aldrig till DAAM en torsdag klockan 20:00) så vi drog vidare till deras andra hem, Baren wollmar, ( som jag döpte om till ullmar, för jag tyckte att woll lät som wool, men wool betyder ju bomull och inte ull, men det tänkte inte jag på då) där kexet är stammis. Jag hade redan blivit lullig på det två drinkar som vi drack på DAAM men köpte en cider ändå. på vägen till wollmar hämtade vi upp en kompis till dal som var väldigt söt och snäll, men vi råkade skrämma iväg henne efter lite för mycket hånglande och drickande. Men det var en trevlig kväll som jag kommer minnas, speciellt killen med visitkortet med en ekorre på som flörtade med mig som fan, men jag var för full för att kunna flörta tillbaka, stackars kille. Vi drog hem vid 23:30, glada och lite lagom fulla, jag sprang till det sista tåget och sen rätt i säng.

Fredagen spenderade jag med elin och hennes lillasyster. Vi gick på några spelningar på en liten fritidsgård på tyresö (jag kände mig som en tant bland alla små tonåringar) Men det var kul, sen åkte vi hem till elin och åt mat och tittade på kejsarens nya stil 2 och elin började snarka efter halva filmen. Jag sov över hos elin och idag på förmiddagen träffade jag John. vi gick runt i gamla stan och jag tog lite bilder och vi hitta en jätte söt affär med en massa söta små karuseller, jag ska köpa en till mig i födelsedagspresent! :D
Jag och John hade det allmänt trevligt och pratade om allt mellan himmel och jord och jag visade honom hur magisk jag är. För om man ska gå över en gata med trafikljus och väntar på att det ska bli grönt, kan jag efter ett tag ta ett steg mot andra sidan och då blir det plötsligt grönt!  John bjöd på dricka för jag hade glömt min plånbok hos Elin så jag var tvungen att åka dit och hämta den. Jag köpte en liten päron smakis och John en fanta (kul att veta va XD)Efter våran lilla vandring genom staden och allt pratande blev jag hungrig och bestämde mig för att det var dags att åka och hämta plånboken och sen dra vidare hem och äta. Så jag sa hejdå till John och åkte till Skarpnäck, väl hemma hos elin så lånade jag först toaletten och sen tog jag en banan. Efter det så sa jag att jag var trött och då gjorde elin lite kaffe till mig och henne. Efter kaffet så sa jag att jag var sjukt hungrig och elin sa men stanna och ät då och fillip sa att dom hade mat i kylen. Så jag bestämde mig för att stanna hos elin ett tag, jag åt, vi gick och handlade godis, vi spelade mario kart, vi tittade på family guy och sen lånade jag toaletten en sista gång och sa hejdå till familjen rosén för den här helgen.

Nu har jag tittat på film med mamma och sen köpt litteratur till min första kurs på min nya skola (JMK) för på måndag börjar jag och det ska bli sååååå spännande och nu ska jag sova sååååååååååååååååååååååååååå

TOODLES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0