I'm back!

Nu är jag äntligen tillbaka från mina små resor (emmaboda/emmabodafestivalen och närcon/linköping) och igår var min sista dag på jobbet så nu är jag verkligen tillbaka på hemmaplan, men imorgon åker jag till landet så jag blir inte hemma på boulevarden så länge.

Idag träffade jag joel, jag har inte träffat honom på hela sommaren och jag blir alltid lite nervös när jag ska träffa någon som jag inte har sett på tag. Men det gick rätt så bra, ibland blev jag lite frånvarande för att jag var så nervös eller tänkte på annat, men jag tror inte att joel märkte något. Vi gick till fotografiska museet, ett av mina favoritställen in the city. Den första utställningen var lite naken och den gillade joel, jag var inte förvånad XD Själv så gillade jag chanel utställningen men jag såg på joel att han tyckte att den var lite tråkig. Sen så var det  en utställning med en osynlig man som vi båda gillade, här får ni lite länkar :)

http://fotografiska.eu/Museet/Utstaellningar/Robert-Mapplethorpe
http://fotografiska.eu/Museet/Utstaellningar/Northern-Women-in-CHANEL
http://fotografiska.eu/Museet/Utstaellningar/The-Invisible-Man

och en bild från chanel utställningen


Det regnade som tusan när vi gick ut från fotografiska så joel bestämde att vi skulle ta en taxi och åka hem till honom och tittade på en film som han hade pratat om. Filmen var jäkligt nice, den handlade om street art och olika artister, medan vi tittade åt vi glass och drack te. Sen så bestämde jag mig för att åka hem och packa upp alla mina väskor och just nu gillar jag inte alla mina kläder, dem är för många!

Men men, jag kollade mina val och sånt igår inför hösten och jag blev sjukt förvånad när jag såg att jag kommit in på en digitala medier kurs här i stockholm, jag hade helt glömt bort den kursen så jag läste om den igen men den verkar inte så intressant (inte konstigt att jag glömt bort den då). Sen så såg jag att jag var reserv 1 på en annan kurs i stockholm nämligen mediestudier kursen och den verkar sjukt intressant, så nu måste jag verkligen börja tänka om! Det är lite därför jag åker till landet för att vila upp mig och filosofera och tänka igenom viktiga saker i lugn och ro.

Vila upp mig är något jag verkligen behöver efter alla dessa dagar på liggunderlag och annan säng (jag har ju bott hos farmor när jag har jobbat) jag känner att min kropp verkligen behöver vila och ta igen sig, den skriker verkligen efter riktig sömn och redig mat.

Närcon och emmaboda var riktigt nice, men speciellt närcon. Jag älskar folket och allt runt omkring, men jag kände mig lite som en liten vilsen fisk i en stor glasskål. Jag har ju ingen koll på vad som händer i den lilla japanska populärkultur världen just nu och jag tror inte att jag orkar simma in och kolla läget, så det enklaste för mig vore nog att simma ur glasskålen helt och bli en liten fisk i den stora världen.

Men ingen ensam fisk! Under närcon och typ hela sommaren så har jag hittat tillbaka till min kära bästa vän, min daling och det känns så bra, för nu är vi bättre än förut! vi är som i början av vårat bästisskap och det är såååå härligt. Sen så har jag ju alla mina nya vänner, Sara, Helle, Malin N, Malin j, Amanda, olivia, jennifer och kajsa från klassen Och Astrid som jag träffade på en fest och Bella från bc och hennes kompis veronica, jag älskar er alla och hoppas att vi hinner ses nu när jag ledig och innan vi drar iväg till nya okända hav <3

Nu ska jag dricka mitt te och sen sova, så god natt alla söta och glada <3

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0