LOV! (or not)

Mitt lov skulle börja med en utekväll med min kära vän Elin, men som vanligt ställde hon in i sista minuten. Jag var uppklädd till tänderna och smsade alla jag kände om det var någon som ville ut med mig, men ni var ju upptagna hela högen så jag satt och trängdes i soffan med, malte, mamma, micke och johannes istället.

Sen blev det lördag och jag kläde ut mig till leopard för att jag skulle till en japan-mys-pyssel-grej och då får man se lite freaky ut. Där träffade jag Zanna och bestämde mig för att konfrontera henne, eller linda gav som förslag att jag borde prata med henne. Men zanna hade inte tid att prata med mig och då kände jag okej, då tänker inte jag heller ha tid till att prata med dig.

och nu kommer vi till helgens höjdpunkt *trumvirvel* grillfesten! min söta vän sara och min andra söta vän frida bjöd med mig till en grillfest vid hägerstenshamnen, detta var igår. Jag och sara var sena som vanligt och folket stod i klungor vid en stor grill när vi kom fram. vissa stod självklart utanför själva grillområdet. Jag och sara sa hej till frida och kramade födelsedagsbarnet, jag tror hon hette maria. Sen skruvade vi upp vinkorkarna och började dricka och mingla. Vi dansade, drack och mingla tills klockan var typ ett och då var vi bara fem fulla personer kvar för alla andra hade varit smarta och tagit sista tunnelbanan hem.

Lite bedrövade men fulla och glada började våran vandring till liljeholmen där det sades att nattbussarna gick. Väl framme upptäckte vi att vi hade tappat sara och en kille som hette erik. Vi ringde och ropade men fick inget svar. under tiden hade jag smsat lite med min vän joel som bor i liljeholmen, men han skulle iväg till något som vanligt. Nattbussen kom och vi åkte en liten bit. Helt plötsligt ringer sara och säger att jag kan sova hos henne om jag kommer till liljeholmen. vi hoppar av bussen och dem andra tar en annan buss medans jag börjar min lilla vandring tillbaka till liljeholmen. Eftersom att mitt lokalsinne är sämst och för att jag inte är helt nykter går jag vilse, dessutom så höll mitt batteri på att ta slut.

Jag ringer och smsar joel för att få en vägbeskrivning till liljeholmen men han svarar inte. Jag började nästan gråta och funderar på att sova ute när jag äntligen hittar en väg till liljeholmen. När jag är framme sitter sara och erik där och dem säger att vi kan sova hos erik. Jag följer med dem till erik, men väl framme ångrar jag mig och går tillbaka till liljeholmen i hopp om att få tag på joel. Men icke! så jag sitter och fryser utanför tunnelbanestationen i en timme och sen när dem öppnar så väntar jag på tåget från stan för att se om joel var på det, men det va han inte så jag åkte hem.

När jag vaknade idag ungefär vid 14 har jag fyra sms och ett missat samtal. Ett är från sara och ett från frida och båda undrar om det gick bra för mig att komma hem. Sen två sms från joel, ett där han säger att jag ska sova hos min kompis och sen ett där han frågar vart jag sov i natt och att hans mobil ladda ur. Jag ringer joel och berättar allt detta och sen svarar jag på saras och fridas sms. Jag tittar på OC, jag älskar den serien! och sen åker jag till systemet för att handla vin och allt detta gör jag bakis.

Och nu ligger jag på balkongen och visar min trosor för att min klänning blåser upp och skriver detta. Jag har inte direkt haft någon lugn start på lovet, för lov är nog till för att man ska vila, men det gör inget! sova kan jag göra sen :D

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0