Bortsprungen tid

Kärleken har bara regnat över mig denna vecka, och det har varit ett lätt och livligt höstregn, inte som det regnar nu, hårt och strilande.

Många gånger denna vecka har jag tänkt, att idag ska jag skriva lite, men en massa småsaker har flutit upp och tagit min tid, istället för att ligga på botten och bli bortglömda. Våran första skoluppgift som vi gör i grupp, har krävt mycket av min tid och imorgon ska jag och en tjej till aftonbladet och intervjua deras informationschef, jag är nervös som fan men väl förberedd. Jag har gjort min research och jag är inte ensam, men fortfarande nervös.

När jag inte har pluggat, så har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen, bokat tandläkartid och pluggat teori. Jag har även hunnit gå på skolans pub. Det var kul! vi i klassen hittade varandra och höll ihop som en riktigt liten klass. John ringde mig och erbjöd mig jobb som fotograf på hans nya klubb, och jag sa ja! så idag har jag tränat lite, jag är typ sämst på att fotografera så nu måste jag verkligen bli bra på det!

Jag har även hunnit med att träffa Sara och Olivia. Dom gav mig en massa fina födelsedagspresenter och har gjort mig så glad och tacksam över vår vänskap, puss på er tjejer <3 Jag och Elin gick på bio i fredags och såg Apflickorna, det var en speciell film, jag och Elin kunde inte riktigt bestämma oss för om den var bra eller dålig. Efter filmen gick vi till Åhléns som fortfarande var öppet! jag köpte ett Maria montazami läppstift och Elin ville köpa hårfärg men hittade ingen som hon ville ha, så då bestämde hon sig för att hon inte ville färga håret.

Idag har jag haft Te party! så igår hjälpte jag mamma att städa och så. Men jag hann träffa Maria montazami på Åhléns i Odenplan, jag kramade henne och fick hennes autograf. Jag fixade även autografer till Helle och Olivia, visst är jag en bra vän? XD

Mitt och mammas Te party var super lyckat, bilder kommer nu!











Som ni ser så åt vi gott, pratade och hade det allmänt trevligt. Jag fick en trave med klassiker och fina saker från Kicks och Esprit :D

I måndags så fyllde jag 21. Detta har firats hela veckan, men Hampus min kära storebror bjöd mig på middag på kungsholmen på min födelsedag. Det var trevligt! vi blev bjudna på god mat och champagne och vin, så vi blev lite lulliga. Men det här med att vara 21 är inte riktigt min grej. Helt plötsligt blev jag ett år vuxnare på en vecka. Jag har en massa ansvar och plikter och helt plötsligt känns 21 som en hemsk ålder. Eller så är det bara så att det är den tiden på året. Skolan har börjat och satts igång på riktigt, vardagen har hunnit ifatt en med sina plikter och måsten och borta är sommaren med sina ljuva sommarkvällar som blev till nätter medan man gjorde allt det där som man bara drömde om eller drömde om hur det ljuva sommarlivet skulle fortsätta ända ut till 2012 (jag gjorde bara det sista, jag är en duktig flicka :P)

Men ja, nu är hösten är och jag är ett år äldre men inte visare, hur ska detta gå? jag håller er uppdaterade :)

Toodles!

Kommentarer
Postat av: hellee

jaa, du är en superbra vän sötis <3 vad mysigt tepartyt verkade. :)

2011-09-11 @ 21:18:43
URL: http://highwaytohelle.blogg.se/
Postat av: mamma Gunnel

Dina första rader var väldigt vackra tycker jag!

Kram mamma

2011-09-13 @ 11:36:58
Postat av: Sara

Ida, du är visare än de flesta jag känner. Man ska vara vis på sitt eget sätt! Kram på dig

2011-09-13 @ 23:05:18
Postat av: Ida-Kaninne

Tack Sara! det är bra att du uppskattar min vishet som är helt ovis för mig XD



Vad fint att du tyckte det mamma, kram!



aww! du med helle! <3 det var det :D

2011-09-18 @ 21:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0