själslig molnighet

Hade egentligen inte tänkt skriva något idag, men nu blir det så ändå. Det är mycket som händer även fast man inte vill det, dagen tar slut fast man önskar att den inte gjorde det eller så blir det morgon när man helst vill sova bort hela dagen. Så kände jag när jag vaknade, jag vill inte gå upp! men jag borde, jag har tvätt att tvätta och ett kök att städa och ett liv att styra upp.

Kläderna rullar omkring i torktumlaren och i tvättmaskinen och några hänger på sträcket. Köket är typ städat, bara middagen kvar, men det går fort att städa. Och nu till mitt liv, som jag skulle få ordning på, jag kan helt ärligt säga att det inte är någon ordning på det. Eller jo, det är ordning på mitt liv men inte på mig eller i mig. Mina känslor åker berg och dalbana, eller inte berg och dalbana mer som en konstig sommardag. Ena stunden är det sol, sen regn, sen lite sol igen, sen kanske lite hagel och sist lite lätt sommarregn som en fin avslutning på dagen.

Så känner jag mig nu, som ett lätt sommarregn. Jag har koll på läget men är inte gladare för det, det känns som att jag missar något eller har missat något. Vart är jag på väg? är jag på rätt väg? eller ska jag stanna och börja titta mig om på en ny väg? eller har jag missat någon del som jag måste gå tillbaka till och plocka upp? Det kan vara vädret, jag är ju en vädermänniska. När det ska bli oväder får jag ofta huvudvärk som brukar släppa när ovädret sätter igång och när det är molnigt ute så blir jag lite nere.

Jag har tänkt på Viktor, jag vet att jag inte borde det, men vi har inte riktigt haft något avslut och jag är en människa som behöver avslut för att gå vidare. speciellt om det är killen som slutar höra av sig, jag gjorde så förut, att jag bara slutade höra av mig utan anledning. Men när jag tänkte efter så upptäckte jag att det var fegt och lovade mig själv att aldrig mer göra så igen. Men nu var det inte jag som slutade höra av mig utan nu var det faktiskt han, men men, han hade väl en bra anledning, nu glömmer vi honom och städar köket!

Imorgon ska jag upp tidigt och köra halkbanan och sen ska jag vidare till farmor för på tisdag börjar jag jobba. Det känns lite nervöst men det gör det alltid, det kommer säkert gå bra!



Såhär ljust var mitt liv igår, hoppas att det blir så ljust imorgon också!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: hellee

du är söt å jag tycker om dig!

jag är också vädermänniska...

du är inte ensam att vara förvirrad och bekymrad över livet

puss påre <3 lycka till med halkbanan. du är duktig som tar tag i körkortet!

2011-07-03 @ 21:38:19
URL: http://highwaytohelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0