Loneliness

låter mycket mer poteiskt än ensamhet. Ensamhet låter så starkt på något vis. Jag fick en liten känsla av loneliness när jag stod och väntade på bussen ikväll. Jag hade sagt hejdå till sara, malin och amanda och stod ensam kvar på busshållplatsen, och då kom den. Den där känslan av att jag ville ringa till någon och berätta om min dag, och inte bara ringa till någon utan till en kille. Jag skulle ha sagt hej älskling! vet du vad jag har gjort idag? jag har varit hos olivia med tjejerna i klassen i hennes nya lägenhet och vi har haft det såååååååå mysigt!. Nu är det ju så att jag inte har en pojkvän, men i vissa situationer så önskar jag att jag hade en.  Men en pojkvän är ju inte något som man kan ha i byrålådan och sen ta fram när man tycker att man behöver honom. Så under tiden får jag låtsas att min blogg är min pojkvän och berätta allt för er/den istället :D

Jag har haft en jätte härlig dag med Sara, Amanda, Malin, Olivia och hennes tre möss, Olivias pojkvän var också med på ett hörn. Olivia och hennes kille har skaffat sig en lägenhet vid Odenplan och vi bestämde oss för att ha film mysdag med knytis där idag. Olivia hade lagat jättegod mat och Sara hade bakat jättegott bröd. Stackars Amanda hade bakat en paj men ingen orkade äta den eftersom att vi hade ätit oss mätta på mat, bröd och godis från Malin och chips från mig, så pajen fick stanna kvar hos Olivia och Linus.

Jag har faktiskt tagit några bilder under dagen som jag tänkt lägga upp här. Det är mest bilder på vårat första möte med Olivias tre möss, Lingon, mango och litchi, som var väldigt trevliga och söta. Bilderna blev inte så bra eftersom att jag tog dom med min lilla kamera och inte med systemisen :P

Malin och Amanda står och pratar i Olivias lilla kök
ett gulligt litet fönster som satt mellan köket och vardagsrummet
Malin sitter och myser i soffan
Amanda myser med mössenAmanda myser med mössen

Efter att vi hade lekt med mössen gick vi ut för att utforska Olivias nya hood. Vi upptäckte att hon bodde nära observatorielunden och där satte vi oss ner på en bänk för att njuta av utsikten av killar som åkte skateboard XD

På spaning i lunden



Olivia bestämde sig för att klättra i ett träd och jag var redo med kameran i högsta hugg!




Efter detta lilla äventyr gick vi till odenplan för att hämta sara och sen gick vi till affären för att köpa glass till pajen som vi aldrig åt. Vi åt däremot middag och drack vin och pratade om drogmissbruk och annat viktigt.




Och nu ska jag sova, tack för en trevlig dag tjejer! :D <3

ps. om ni undrar vilka filmer som vi såg, så såg vi reservoir dogs och pulp fiction, dom var awesome! ds.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0