Andras bloggar

Egentligen vill jag inte blogga om detta, men jag känner att jag behöver det. Jag har läst andras bloggar idag och inte mina vänners eller släktingars bloggar men helt anonyma människors bloggar och jag fattar inte varför dessa människor bloggar. Dom skriver om att dom hade en lektion till fast dom inte trodde det och att dom är trötta men har sjukt mycket att göra. Och dom använder inte fina ord eller poetiska metaforer utan det är en text rakt upp och ner, inga krusiduller, ingen mening, bara text.

Visst, deras texter har meningar, punkt, kommatecken och stor och liten bokstav, men deras meningar har ingen mening, eller har dom det? för personen som skriver dom har dom en viss mening och för dom som läser texten och kanske känner personen. Men jag hittar ingen mening för mig, jag blir bara irriterad och trött över detta missbruk av ord, som skapar meningar som sen sparas och som hela världen kan se. För texter på en blogg sparas och läggs upp, som smycken i en fin smyckeaffär ligger dom där och glittrar i sin monter, i sin ram av färg och form, men jag tror inte att dessa människor förstår detta eller så bryr dom sig inte eller så är det bara jag som är löjlig och dramatisk.

Jag har alltid varit löjlig och dramatisk så vi säger väl att det är så, att jag egentligen inte ska bry mig om vad andra skriver, för dom får väl skriva som dom vill, det är ett fritt land, detta land som kallas internet. Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0