Lite lagom lost

Idag fick jag lite lätt panik inne på pressbyrån vid centralen. Igår åkte jag hem till min kära vän Elin efter mitt fantastiska hemtjänstjobb. Jag jobbar mellan 07:30-16:15 och är helt död när jag kommit hem efter att ha suttit i en varm buss i typ en halvtimme för att det alltid är kö. Men min cykel ska bli fixad så att jag kan börja cykla från och till jobbet. Som den klumpiga människa som jag föddes till, så har jag tappat bort min cykelnyckel.

Men som sagt igår var jag hemma hos Elin och det var jättetrevligt, vi drack öl och åt chips och bara pratade och skrattade så som tjejer gör, Elins lillasyster var också med på ett hörn. Sen idag skulle jag till gymmet, jag hade packat väskan och allt var klart. Jag sa hejdå till Elin och hennes gulliga familj, satte mig på tåget, bytte i Gullmarsplan och sen var jag framme.

Jag tänkte att det skulle vara bra om jag åt något innan jag började gymma så jag gick till pressbyrån, köpte en energibar, satte in kortet och då hände det, jag hade glömt min kod!! jag hade inte handlat på jättelänge så jag hade glömt min kod! jag är en skam för alla shopoholics där ute. Sen när jag gick därifrån kom jag på att jag bytt kort när jag skulle fixa en prenumeration på ELLE min älskade bibel, men jag gjorde aldrig det, fixade en prenumeration för jag funderar på att börja prenumerera på någon annan tidning, typ Vouge, kommer Vouge bli mitt nya testamente? När jag kom på detta, tog jag fram kortet och tittade på det, det var ju mitt gamla! jag blev lycklig i själen igen och började leta igenom min sms konversation med min mamma, för det har faktiskt hänt, ve och fasa att jag glömt min kod och hon brukar alltid veta den.

Jag sätter mig på tåget mot mörby och läser igenom alla sms, går av vid tekniska högskolan, tittar inte vart jag går, upptäcker lite senare att jag tagit fel uppgång, tänker skitsamma och går vidare. Jag går och går och snart har jag läst alla sms och ingen kod blev hittat, jag suckar besviket, tittar upp och känner inte alls igen mig. Jag är vilsen i min egen stad, jag har inga pengar och en stor väska på ena armen. Jag går lite till och tillslut märker jag att jag är nära Odenplan. Jag bestämmer mig för att det är ingen idé att försöka ta sig tillbaka till Tekniska och Artro kliniken där jag gymmar, så jag tar bussen hem och bestämmer mig för att jag kanske ska börja träna lite hemma istället.

Så nu har ni fått en liten update om mitt liv och att jag är precis lika okoncentrerad och lost som vanligt. Ni kommer även få se hur jag ser ut och jag ser ut precis som vanligt.




Men ni får inte se mitt face för jag har inget smink på mig, jag var vilsen i Stockholm utan smink på mig! så nu tänker jag stanna hemma tills imorgon, för imorgon ska jag jobba och sen hem till en kille som ska visa mig hur man manglar. Jag manglade på jobbet i måndags men ett lakan fastnade i mangeln, så jag behöver nog gå en kurs XD

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0