Min största dröm

Jag har drömmar, hela mitt liv kretsar kring mina drömmar. Jag analyser drömmar som jag har drömt under natten. Om verkligheten verkar tråkig så dagdrömmer jag, vår föreläsare på filmvetenskapen får mig verkligen att dagdrömma och filmerna som vi ser får mig att somna.

Jag får idéer ibland, min senaste idé var att skaffa twitter och skriva på engelska för att förbättra min engelska grammatik. Det flesta idéer jag får handlar om att förbättra saker med mig själv eller mitt liv, jag ser livet och mina drömmar och mig själv som ett projekt som alltid kan göras om och förbättras. När jag väl stannar upp och andas så blir jag deprimerad, har jag inte kommit längre än så? varför hände det? Jag analyser allt i minsta detalj tills jag kommit på vad jag gjort för fel och sen så börjar jag om, gör om, gör rätt.

Min största rädlsa är att göra fel, om något går fel, om jag gör fel, så får jag panik. Samtidigt så vet jag att alla gör fel och att det är mänskligt. Ibland så blir jag rädd över att mina drömmer kanske är fel, det kanske inte är det här jag ska bli? jag ska kanske inte ha det som mål? jag ska kanske ändra om helt, ta bort allt och bli ett blankt papper istället för en stor Salvador dali tavla som är full av små saker utan mening som i och för sig är väldigt vacker men är den förståelig?

Ja, jag är förvirrad just nu, det finns så mycket som jag vill se och göra, men jag vet inte vart jag ska börja. Egentligen så vill jag bara kasta mig ut och landa på mina drömmars moln, jag vill hoppa som ett glatt ulligt får till varje dröm till varje steg, utan att vara rädd för att falla, utan att vara rädd för att göra fel. Det är nog min största dröm.

En bild som blev fel, men jag gillar den ändå :P


Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0