Kärleken i Ida Lundstedts liv

Just nu läser jag en bok som heter kärleken i Julia Anderssons liv av Åsa Moberg. Eftersom att jag läser en bok med den titeln börjar jag fundera på mitt eget kärleksliv och min framtid, dom går ju (typ) hand i hand.
 
Det jag har kommit fram till är att jag har gått på många dejter med olika sorters killar som jag har träffat på olika ställen. Jag har träffat dom på kryssningar, utekvällar, innefester,utefester,hemmafester och mangakonvent. Vissa dejter har varit bra, andra mindre bra. Som dejten jag hade med en kille som jag träffat på en kryssning, han säger nästan ingenting och jag babblar på medans jag äter en stor smörgås så att groddarna stänker och salladen fastnar mellan tänderna.
 
Jag har dejtat två killar som jag träffat på samma fest. Den ena kidnappade mig efter festen och sen gick vi på två dejter, men efter don två dejterna tappade vi kontakten, det var två trevliga dejter men ibland blir det ju så. Den andra gick jag på bio med, vi såg den där nya svartvita filmen, det var också trevligt, men det blev inget mer efter det. Jag tror faktiskt att jag helt enkelt inte ska ha en pojkvän, eller en man, eller vad det nu kallas. Men jag har ju fler kandidater, bartendern med stort J till exempel tänk vilket liv jag skulle ha levt om jag hade blivit tillsammans med honom, glassigt värre! om vi skulle ha gift oss och skaffat barn skulle det bli värsta bohem hemmet!
 
Sen har vi ju mitt andra ex från Örebro, lång och blond och allmänt snygg. Han övningskörde till sjukhuset sent en kväll bara för att deras apotek var det enda som var öppet och jag behövde allergitabletter, inte mot honom men mot hans söta katt. Det låter väl som en bra kille! han råkade även kalla mig för älskling när jag besökte honom efter att vi gjort slut, så gulligt att jag dör! men han är ett ex och sånna ska man hålla sig borta ifrån.
 
Jag tror helt enkelt att min framtid kommer att bli såhär. Jag går klart min lärarutbildning, köper en lägenhet, får ett jobb som lärare. Köper en mops som heter Helge (efter min morfar) två marsvin, ett ska heta Stig (efter min morbror) och den andra ska heta Signe, för det heter min söta lilla mormor. Sen ska jag leva i denna lilla lägenhet med mina tre små älsklingar och jobba som lärare och sen när jag har tid ska jag frilansa lite, och helt plötsligt skriver jag en sjukt bra artikel och blir känd. Alla döper sina barn och husdjur till helge, signe, stig, ida(efter mig) och gunnel (min mamma heter det) och kanske även hampus (min storebror heter det) och Mikael såklart! (min pappas namn, fast det är ett ganska vanligt namn, Sofia också, min lillasyster heter det)
 
Sen kommer jag köpa några färgglada fiskar och döpa dom till Prada, Gucci, Dior och tillslut kommer jag ha ett färgsprakande modeimperium simmandes i en glasburk i mitt kök, samtidigt som jag är känd och nu har jag skrivit en roman också. Tillslut kommer alla mina älsklingar dö, och då är det kanske dags för mig att hitta någon att dela min fantastiska vardag med. Tillsammans köper vi ett hus och mina tre älsklingar står uppstoppade i vardagsrummet och modeimperiet har blivit verklighet i form av en stor walk in closet.
 
Nu tillbaks till verkligheten! just nu dejtar jag min storebrors kompis och han är söt och snäll och perfekt på alla sätt och vis, mer tänker jag inte säga!
 
Toodles!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0