Landat, eller?

Har snart varit hemma i en vecka nu och det känns fortfarande som att jag inte riktig har landat. Det känns som att jag har glömt något i landet på andra sidan, i Japan i tokyo,kyoto och Hiroshima, vad är det som jag har glömt? alla mina saker har jag kvar, plus lite till som jag har shoppat, så det kan inte vara något sådant. Men är det min bror som jag har glömt? vill mitt undermedvetna säga mig att jag behöver min bror här i stockholm istället för i Japan.

Men varför skulle det vara så? jag är 21 och ska fylla 22, jag behöver ingen storebror längre som sitter barnvakt, eller gör jag det? eller har jag glömt den del av mig som var en lillasyster kvar hos min storebror,kan det vara så enkelt. Att jag lämnat henne kvar som ett minne för mig själv och som ett sällskap till min bror? Att jag behövde lämna henne kvar för att gå vidare, börja om på nytt. För efter en resa börjar man om på nytt, det måste man nästan göra. Man kan inte stanna kvar där man har varit och tiden innan har redan försvunnit, platsen som man stod på innan resan har hunnit rucka på sig, ändra på sig medan man var någon annanstans, den passade på när man inte var där och kunde stoppa den.

Så nu är jag hemma, fast inte riktigt, något har ändrats, kanske är det jag som har ändrats. Att jag måste släppa taget lite,stå på egna ben, hitta balansen på den nya platsen, för nu är jag både före och efter, inte mitt i, inte här och nu. Jag är planet som skakar på grund av turbulens, ska jag landa fint på en ny plats eller kommer jag störta ner på en plats som ingen känner till,och människorna på planet vad tror dom? det är ingen som vet, inte ens jag.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0