Ett blogginlägg

Ett inlägg kan vara flera saker, man kan göra ett inlägg på Facebook, ett blogginlägg eller ett bröstinlägg. Fast inläggen på Facebook kallas även för statusuppdatering, en statusuppdatering kan även vara en uppdatering av din status, alltså om du är singel eller inte. Men nu ska jag inte göra ett facebookinlägg och definitivt inte ett bröstinlägg för jag råkar faktisk gilla mina bröst, utan jag gör ett blogginlägg.

Varför gör jag det? Mitt liv rullar på som vanligt, jag börjar känna mig som hemma igen, så vad har jag att skriva om egentligen? Veckan har varit som vanligt. Jag har varit i skolan och tittat på gamla filmer som alla sover till eller så spelar dom spel på mobilen, jag sover och försöker titta men brukar ofta lista ut hela filmen efter det första 15 minuterna, det är både en gåva och förbannelse. På föreläsningarna försöker jag anteckna flitigt, men under rasten så försvinner all koncentration och den gnutta entusiasm som alltid finns i mitt lilla hjärta. Jag drömmer mig bort den sista timmen och kluddrar hjärtan och djur på alla hörn i anteckningsblocket. På luncherna pratar jag och umgås med mina jmk-tjejer och sen när jag åker hem så tänker jag på allt vi sagt och gjort, filmen och föreläsningen är redan bortglömd i ett dammigt hörn i min hjärna.

Sen när jag kommer hem blir det gårdagens big brother avsnitt och något mumsigt att äta på, sen blir det jobbgrejer, plugg, JMK-TV och allmän livsfilosofering som antingen slutar här eller på Facebook. Men nu på senaste tiden är  det något som har stört mig, något som har legat och surrat i bakhuvet på mig som de där giftiga bina i filmen The Hunger Games. Dessa små giftiga bin kallas för killar, för helt plötsligt hör dom av sig, alla på en gång! och dom skapar kaos i min hjärna och i mitt rätt så perfekta vardagsliv, dom förgiftar det på ett härligt jobbigt vis och jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller känna eller tänka. Jag försöker ignorera surrandet, och koncentrera mig på det viktiga, men dom sticker mig och förgiftar mig varje gång dom hör av sig eller när jag ser något som påminner mig om någon av dom, snart kommer jag nog bli kärlekssjuk och killtokig på riktigt, vänta ni bara!

Toodles!

Kommentarer
Postat av: Tannaz

jag gillar ditt kludder, haha, brukar snegla över å kolla in dina små konstverk när jag blir uttråkad XD Pöss!

2012-05-09 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0