varför varför varför?

Varför, när jag äntligen blivit frisk, varför får jag värsta mensvärken? Jag skulle gå på en fest ikväll och träffa vänner som jag inte sett på ett tag och en av dom är jag faktiskt skyldig pengar. Men nej, jag kan inte gå för jag har mensvärk!

Jag har varit sjuk halva veckan och inte kunnat plugga, och idag kände jag mig frisk och tänkte äntligen! nu kan jag plugga men näe. Jag satt i bilen och övningskörde med mamma och då small det till och mensvärken attackerade mig, så det vara bara att köra hem igen och ta en Alvedon och slänga sig på soffan, som jag typ bott i halva veckan.

och varför? vad har jag gjort för fel för att förtjäna detta? jag har hört av mig till mina vänner, jag har pluggat, jag har övningskört och varit en duktig dotter och städat och tvättat, så vad har jag gjort???? Är det kanske så att jag inte tagit hand om mig själv? och att det är därför jag har varit så sjuk och nu fått mensvärk, för att jag ska ta det lugnt och ta hand om mig själv?

Men jag gillar inte att ta hand om mig själv, jag gillar att göra saker, jag gillar att plugga och att vara duktig. Mitt horoskop som jag alltid brukar läsa, sa idag att jag kommer att hitta det jag söker bara jag letar. Men jag har inget minne av att jag söker något, jo visst söker jag jobb och lägenhet och den perfekta pojkvännen. Men det är inget som jag måste ha just nu. Just nu vill jag bara bli klar med min hemtenta och träffa mina vänner och kanske shoppa lite. I och för sig så letar jag efter ett par shorts och en ny festklänning, men jag tror inte att mitt horoskop är så ytligt.

Jag är en sån person som alltid försöker hitta en förklaring eller mening med vad som händer i mitt liv, men just nu kan jag inte riktigt hitta någon förklaring eller mening, jag får helt enkelt leva i denna soppa som ödet lagat åt mig och hoppas att den snart blir god och ätbar, istället för en soppa som bara är, en soppa.

Toodles

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jällte kul skrivet!

M

2011-11-22 @ 07:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0