Ett sanningens ord, Hjälp!

När jag var liten så önskade jag alltid att jag skulle bli sjuk och liggande på sjukhus, så att mina vänner och familj skulle tycka synd om mig och ge mig uppmärksamhet. Nu när jag är äldre så ställer jag mig själv frågan, varför ville du det? jag var inget oälskat barn, snarare tvärtom, jag var familjens prinsessa, en ögonsten som man var rädd om och tog hand om.

Nu har något hänt, inte mig, men en annan ögonsten, en mycket hårigare och sötare ögonsten. Min kusins hund, Ella, en supersöt Briard på sju år har blivit sjuk och behöver operera sina knän. Ella  har varit på så många undersökningar och röntgen att nu när man vet vad är för fel så är pengarna nästan slut. Hon har varit på artroskopi och det sista pengarna 6500kr går till en CT röntgen.

En Briard kan bli 14-15 år gammal, så Ella har mer än hälften av sitt liv kvar, så nu vädjar jag, min familj och Ella att alla ni där ute som har förlorat någon eller som bara vill hjälpa till för att ni älskar hundar precis lika mycket som oss, att ni kanske kan skänka en slant till Ellas operation som kostar 28000kr per knä.

Så nu tar jag tillbaka min önskning från när jag var liten (och egoistisk) och istället så önskar jag att denna söta lilla Briard blir opererad så att hon kan fortsätta sprida glädje i familjen.



Hör gärna av er till min kusin Jenny Ekberg om ni har några frågor, [email protected]

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0