Ordning och Reda på fredag, eller näe på MÅNDAG!

Så! nu är filosofi läxan klar, jag har hjälpt mamma att laga mat och jag har sorterat mina kläder + mina papper. Är det bara jag som mår bra av att ha ordning och reda på saker? som känner ett lugn när man ser alla kläder som hänger fint i garderoben och ser alla papper i sina mappar i pärmen? det hjälper iallafall mig att tänka klart, för då är mina saker i ordning och då kan också min hjärna komma i ordning och sortera rätt från fel.

Det är så roligt att tänka på hur hjärnan fungerar eller hur kroppen fungerar överhuvudtaget, att få ordning och reda på ens saker kan få en att få ordning och reda på resten av livet, det är rätt så fantastiskt ändå och enkelt :D Det är något som ni alla borde pröva på, att städa ert rum och sortera era saker så att hjärnan kan börja sortera sitt. För jag tror att alla blir lite stressade när dem inte har koll på sina grejer eller när rummet inte är städat, det är kanske inte medveten stress, men stress är det ändå och det är inte bra för er!

Sen så är det inte bra att ha för mycket koll eller för mycket ordning, då blir man stressad över att man måste ha koll på allt och ordning på allt, lagom är bäst som vi säger här i Sverige.

Men nu ska jag sova, en tjej som jag behöver sin skönhetssömn :p

Toodles!

Kommentarer
Postat av: hellee

kaos föder ordning ;D

2011-03-08 @ 07:49:00
Postat av: Elin

Neeeeej väkommna stöket! Man blir lugn av stök!

2011-03-08 @ 17:24:47
Postat av: Kaninne

Helle: jao, kanske...ibland :P

Elin: du ja! men inte jag XD

2011-03-08 @ 20:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0