Dis

Tiden står bara still, helt plötsligt stannande den, som en klocka som slutat ticka eller som den där stunden när det har regnat och solen kommer sakta fram och skapar ett ljust dis över landskapet. Man vet att efter ett tag kommer allt bada i solljus, men just då är det bara en liten del av ljuset som har hittat luckan bland molnen. Lite så är det för mig nu.

Jag vaknade rätt så tidigt typ vid elva, mamma åt lunch och jag åt frukost. Sedan gjorde jag mig i ordning och åkte till gymmet, jag var lite nervös eftersom att det var första gången jag skulle vara där och pröva mitt pass själv. Men det gick bra! fredrik (min pt) hade gjort värsta jobbiga passet till mig och jag var helt slut efteråt!

Efter fredriks hårda runda, åkte jag till sumpan för att klippa mig. Jag klipper mig alltid på ett ställe där som heter lady & kalufsen, dem har drop in. Som tur var så var dem inte upptagna och killen som klippte mig nu idag var han som klippte mig sist och han kände igen mig! så vi pratade om allt möjligt och han visste precis hur han skulle klippa mig, så skönt! Jag har nu bestämt att han är min frisör, så nu har jag en egen pt och frisör.

När jag lämnade josef (min frisör) så var jag otroligt nöjd och redo för lite shopping, som vanligt handlade jag lite för mycket men det var för en god sak, nämligen emmaboda! Jag har nu bestämt mina sex olika oufitts och har nästan allt jag behöver för att göra dem kompletta :D Jag funderade på att ta bilder på dem, men jag orkade inte , så nu hänger dem längst bak i garderoben.

Mamma, micke och malte har nu åkt till landet och jag är ensam hemma. När dem stängde ytterdörren så kände jag hur tiden stannande, det blev tyst och luften gick ur mig och jag stod bara stilla i hallen. Sen så satte jag upp mitt hår i min favoritfrisyr (två låga hästsvansar) och sen satte jag mig här.

Nu har jag bestämt mig för att ta en dusch och sen titta på ett djurprogram på trean och städa mitt rum. Efter det ska jag ta hand om min framtid och kolla lägenheter i jönköping och uppsala och dricka en kopp te :)
Imorgon är en ny dag på jobbet som jag inte ser framemot, det var dumt att vara ledig en dag känner jag nu, men men jag har haft det trevligt ändå.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0